Oferta dla MSP
Wsparcie dla mikro-, małych i średnich firm z branż HoReCa, Kultura, Turystyka
W marcu 2024 r. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) podpisała umowy z pięcioma operatorami inwestycji A1.2.1 realizowanej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, którzy za ponad 1,25 mld PLN wspomogą w formie dotacji firmy z branży HoReCa (sektory hotelarski, gastronomiczny), Turystyka i Kultura dotknięte negatywnymi skutkami pandemii Covid-19. Jednym z pięciu operatorów jest Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych SA realizujące projekt „Wsparcie dla mikro-, małych i średnich firm z branż HoReCa, Kultura, Turystyka z województw: mazowieckiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego”. Wartość projektu to: 263 469 791,54 PLN.
Na projekty realizowane w woj. mazowieckim przeznaczono:187 713 248 zł; woj. podlaskim 22 990 287 zł; woj. warmińsko-mazurskim – 38 031 806 zł
Konkurs został uruchomiony przez PARP w dniu 3 kwietnia 2024. Wnioski dotacyjne można było składać od dnia 6 maja do 18 czerwca 2024 r. II nabór trwa od 18 lipca do 14 października 2024 r. Wnioski należy składać wyłącznie poprzez specjalny generator-platformę uruchomioną przez PARP: lsi.parp.gov.pl/auth
UWAGA, 31 PAŹDZIERNIKA 2014 r. ZAKOŃCZYŁ SIĘ NABÓR!
Wnioski dotacyjne W II naborze można było składać od dnia 18 lipca do 31 października 2024 r.
Pobierz dokumenty- Start w konkursie Pobierz dokumenty – Składanie wniosku o dofinansowanie
Dokumenty związane z podpisywaniem umowy
Komunikat PARP z dnia 14.11.2024 r.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) informuje o wynikach oceny spełnienia kryteriów przez przedsięwzięcia MŚP złożone w ramach naboru realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy Inwestycji A1.2.1. Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności. Wnioski, które zostały złożone w okresie od 15 do 30 września 2024 r., zostały ocenione przez Operatora regionalnego nr 2 Towarzystwa Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A.
Do wsparcia zostały wybrane przedsięwzięcia MŚP, które otrzymały wymaganą liczbę punktów. Wsparcie zostało przyznane dla 73 przedsięwzięć MŚP w następujących województwach:
- mazowieckie – 65 przedsięwzięć MŚP,
- warmińsko-mazurskie – 2 przedsięwzięcia MŚP,
- podlaskie – 6 przedsięwzięć MŚP.
Lista jest dostępna na stronie działania w sekcji „Wyniki i Archiwum”. Lista projektów objętych i nieobjętych wsparciem znajduje się także tutaj: Kopia pliku 20241105_zał.1 Lista przedsięwzięć do protokołu_Runda 5
Zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu wyboru przedsięwzięć MŚP każdy z Wnioskodawców otrzyma pisemną informację o wynikach oceny jego przedsięwzięcia MŚP wraz z podaniem liczby punktów otrzymanych przez przedsięwzięcie MŚP.
Publikujemy komunikat PARP o wynikach oceny wniosków złożonych w dniach 01-14 września 2024 r.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) informuje o wynikach oceny spełnienia kryteriów przez przedsięwzięcia MŚP złożone w ramach naboru realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy Inwestycji A1.2.1. Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności. Wnioski, które zostały złożone w okresie od 01 do 14 września 2024 r., zostały ocenione przez Operatora regionalnego nr 2 Towarzystwa Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A.
Do wsparcia zostały wybrane przedsięwzięcia MŚP, które otrzymały wymaganą liczbę punktów. Wsparcie zostało przyznane dla 40 przedsięwzięć MŚP w następujących województwach:
- mazowieckie – 22 przedsięwzięć MŚP,
- warmińsko-mazurskie – 14 przedsięwzięć MŚP,
- podlaskie – 4 przedsięwzięć MŚP.
Lista projektów objętych i nieobjętych wsparciem jest dostępna na stronie działania w sekcji „Wyniki i Archiwum” oraz tutaj: 20241015_zał.1 Lista przedsięwzięć do protokołu_Runda 4
Zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu wyboru przedsięwzięć MŚP każdy z Wnioskodawców otrzyma pisemną informację o wynikach oceny jego przedsięwzięcia MŚP wraz z podaniem liczby punktów otrzymanych przez przedsięwzięcie MŚP.
Publikujemy komunikat PARP informujący o wynikach oceny wniosków złożonych w dniach 15-31 sierpnia 2024 r.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) informuje o wynikach oceny spełnienia kryteriów przez przedsięwzięcia MŚP złożone w ramach naboru realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy Inwestycji A1.2.1. Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności.
Lista nr 7 – wnioski, które zostały złożone w okresie od 15 do 31 sierpnia 2024 r.
Do wsparcia zostały wybrane przedsięwzięcia MŚP, które otrzymały wymaganą liczbę punktów. Wsparcie zostało przyznane dla 43 przedsięwzięć MŚP w następujących województwach:
- mazowieckie – 28 przedsięwzięć MŚP,
- warmińsko-mazurskie – 10 przedsięwzięć MŚP,
- podlaskie – 5 przedsięwzięć MŚP.
Tutaj znajdą Państwo listę przedsięwzięć objętych i nieobjętych wsparciem: Lista przedsięwzięć do protokołu_Runda 3
Lista nr 6 – Wnioski, które zostały złożone w okresie od 01 do 14 sierpnia 2024 r.
Do wsparcia zostały wybrane przedsięwzięcia MŚP, które otrzymały wymaganą liczbę punktów. Wsparcie zostało przyznane dla 57 przedsięwzięć MŚP w następujących województwach:
- mazowieckie – 33 przedsięwzięć MŚP,
- warmińsko-mazurskie – 12 przedsięwzięć MŚP,
- podlaskie – 12 przedsięwzięć MŚP.
Lista wniosków jest dostępna na stronie działania w sekcji „Wyniki i Archiwum” oraz tutaj:Kopia pliku 20240920_zał.1 Lista przedsięwzięć do protokołu_Runda 2
Lista nr 5 – Wnioski, które zostały złożone w okresie od 18 do 31 lipca 2024 r., zostały ocenione przez Operatora regionalnego nr 2 Towarzystwa Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A
Do wsparcia zostały wybrane przedsięwzięcia MŚP, które otrzymały wymaganą liczbę punktów. Wsparcie zostało przyznane dla 82 przedsięwzięć MŚP w następujących województwach:
mazowieckie – 52 przedsięwzięć MŚP,
warmińsko-mazurskie – 21 przedsięwzięć MŚP,
podlaskie – 9 przedsięwzięć MŚP.
Lista wniosków jest dostępna na stronie działania w sekcji „Wyniki i Archiwum” oraz tutaj:20240909_zał.1 Lista przedsięwzięć do protokołu_Runda1
Zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu wyboru przedsięwzięć MŚP każdy z Wnioskodawców otrzyma pisemną informację o wynikach oceny jego przedsięwzięcia MŚP wraz z podaniem liczby punktów otrzymanych przez przedsięwzięcie MŚP.
Lista nr 4 z Regionu nr 2 przedsięwzięć MŚP wybranych do wsparcia w ramach inwestycji A1.2.1 KPO HoReCa
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) informuje o wynikach oceny spełnienia kryteriów przez przedsięwzięcia MŚP złożone w ramach naboru realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy Inwestycji A1.2.1. Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności. Wnioski, które zostały złożone w okresie od 15 do 18 czerwca 2024 r., zostały ocenione przez Operatora regionalnego nr 2 Towarzystwa Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A.
Do wsparcia zostały wybrane przedsięwzięcia MŚP, które otrzymały wymaganą liczbę punktów. Wsparcie zostało przyznane dla 27 przedsięwzięć MŚP w następujących województwach:
- mazowieckie – 18 przedsięwzięć MŚP,
- warmińsko-mazurskie – 4 przedsięwzięć MŚP,
- podlaskie – 5 przedsięwzięć MŚP.
Lista jest dostępna na stronie działania w sekcji „Wyniki i Archiwum”.
Zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu wyboru przedsięwzięć MŚP każdy z Wnioskodawców otrzyma pisemną informację o wynikach oceny jego przedsięwzięcia MŚP wraz z podaniem liczby punktów otrzymanych przez przedsięwzięcie MŚP. Pełna lista wniosków, które otrzymały, jak i tych, które nie otrzymały wsparci, znajda Państwo tutaj: 2024.08.01_zał.1 Lista przedsięwzięć do protokołu runda 4
Przedstawiamy Państwu listę nr 3 z Regionu nr 2 wyników oceny przedsięwzięć wybranych do wsparcia w ramach inwestycji A1.2.1 KPO HoReCa Wnioski, które zostały złożone w okresie od 01 do 14 czerwca 2024 r., zostały ocenione przez Operatora regionalnego nr 2 Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A
Do wsparcia zostały wybrane przedsięwzięcia MŚP, które otrzymały wymaganą liczbę punktów. Wsparcie zostało przyznane dla 11 przedsięwzięć MŚP w następujących województwach:
- mazowieckie – 7 przedsięwzięć MŚP,
- warmińsko-mazurskie – 2 przedsięwzięć MŚP,
- podlaskie – 2 przedsięwzięć MŚP.
Lista jest dostępna na stronie działania w sekcji „Wyniki i Archiwum” oraz tutaj: Lista przedsięwzięć do protokołu runda 3
Zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu wyboru przedsięwzięć MŚP każdy z Wnioskodawców otrzyma pisemną informację o wynikach oceny jego przedsięwzięcia MŚP wraz z podaniem liczby punktów otrzymanych przez przedsięwzięcie MŚP.
Przedstawiamy Państwu listę nr 2 z Regionu nr 2 wyników oceny przedsięwzięć wybranych do wsparcia w ramach inwestycji A1.2.1 KPO HoReCa
Wnioski, które zostały złożone w okresie od 15 do 31 maja 2024 r. zostały cenione przez Operatora regionalnego nr 2 Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A.
Do wsparcia zostały wybrane przedsięwzięcia MŚP, które otrzymały wymaganą liczbę punktów. Wsparcie zostało przyznane dla 20 przedsięwzięć MŚP w następujących województwach:
- mazowieckie – 11 przedsięwzięć MŚP,
- warmińsko-mazurskie – 3 przedsięwzięcia MŚP,
- podlaskie – 6 przedsięwzięć MŚP.
Lista wspartych przedsięwzięć jest dostępna na stronie: https://kpo.parp.gov.pl/ w sekcji „Wyniki i Archiwum”. Znajdą ją też Państwo tutaj wraz z listą przedsięwzięć nieobjętych wsparciem: 20240701_zał.1 Lista przedsięwzięć do protokołu runda 2
Zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu wyboru przedsięwzięć MŚP każdy z Wnioskodawców otrzyma pisemną informację o wynikach oceny jego przedsięwzięcia MŚP wraz z podaniem liczby punktów otrzymanych przez przedsięwzięcie MŚP.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) informuje o wynikach oceny spełnienia kryteriów przez przedsięwzięcia MŚP złożone w ramach naboru realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy Inwestycji A1.2.1. Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności. Wnioski, które zostały złożone w okresie od 6 do 14 maja 2024 r. zostały cenione przez Operatora regionalnego nr 2 Towarzystwa Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A.
Do wsparcia zostały wybrane przedsięwzięcia MŚP, które otrzymały wymaganą liczbę punktów. Wsparcie zostało przyznane dla 80 przedsięwzięć MŚP w następujących województwach:
- mazowieckie – 41 przedsięwzięć MŚP,
- warmińsko-mazurskie – 29 przedsięwzięć MŚP,
- podlaskie – 10 przedsięwzięć MŚP.
Lista jest dostępna na stronie: https://kpo.parp.gov.pl/ w sekcji „Wyniki i Archiwum”. Znajdą ją Państwo tutaj: Lista-przedsiewziec-rekomendowanych-do-wsparcia-Region-2
Listę przedsięwzięć nieobjętych wsparciem znajdą Państwo tutaj: Kopia pliku 20240614_zał.1 Lista przedsięwzięć do protokołu_Runda1
Zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu wyboru przedsięwzięć MŚP każdy z Wnioskodawców otrzyma pisemną informację o wynikach oceny jego przedsięwzięcia MŚP wraz z podaniem liczby punktów otrzymanych przez przedsięwzięcie MŚP.
Uprzejmie prosimy o zapoznawanie się z nowymi komunikatami PARP skierowanymi do przedsiębiorców składających wnioski o wsparcie w programie „HoReCa PARP”
- W marcu 2024 r. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości podpisała umowy z pięcioma operatorami inwestycji A1.2.1 realizowanej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, którzy za ponad 1,25 mld PLN wspomogą w formie dotacji firmy z branży HoReCa (sektory hotelarski, gastronomiczny), Turystyka i Kultura dotknięte negatywnymi skutkami pandemii Covid-19.
- Jednym z pięciu operatorów jest Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych SA realizujące projekt „Wsparcie dla mikro-, małych i średnich firm z branż HoReCa, Kultura, Turystyka z województw: mazowieckiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego”. Wartość projektu to: 276 760 281,13 PLN.
- Na projekty realizowane w woj. mazowieckim przeznaczono:187 713 248 zł; woj. podlaskim 22 990 287 zł; woj. warmińsko-mazurskim – 38 031 806 zł
- wsparcie na realizację przedsięwzięć MŚP mogą ubiegać się mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, które spełniają kryteria wyboru przedsięwzięć MŚP, wskazane
w załączniku nr 1 do Regulaminu. - Wnioskodawca jest zobowiązany wykazać, iż w latach 2020 lub 2021 odnotował spadek obrotów w wysokości co najmniej 20%, liczonych rok do roku, zgodnie z ust. 3,
z zastrzeżeniem ust. 4. - Spadek obrotów, o którym mowa w ust. 2, należy rozumieć jako spadek przychodów ze sprzedaży towarów, produktów lub usług w ujęciu wartościowym obliczany jako stosunek łącznych obrotów zamkniętego roku obrotowego 2020 lub 2021 w porównaniu do łącznych obrotów z poprzedniego zamkniętego roku obrotowego odpowiednio 2019 lub 2020 (z zastrzeżeniem ust. 4), wyliczany dla Wnioskodawcy.
- Jeżeli działalność Wnioskodawcy w 2020 roku była zawieszona przez co najmniej 6 miesięcy, Wnioskodawca wykazujący spadek obrotów w roku 2021, dokonuje porównania tego spadku w stosunku do roku 2019.
- Przedsięwzięcie MŚP może otrzymać wsparcie, jeżeli realizuje działania w ramach następujących komponentów:
- inwestycyjnego, obejmującego inwestycje w projektowanie i produkcję swoich towarów i usług, takich jak:
- zakup maszyn i urządzeń niezbędnych do wprowadzenia na rynek nowych produktów/usług,
- roboty budowlane, w tym budowa nowych linii produkcyjnych,
- inwestycje związane z zieloną transformacją, w szczególności zachęcające do zapobiegania powstawaniu odpadów, recyklingu/ponownego wykorzystania odpadów oraz wdrożenia rozwiązań w zakresie energii ze źródeł odnawialnych,
- działania związane z wykorzystaniem technologii cyfrowych w związku
z koniecznością dokonania zmian procesów, sposobu funkcjonowania przedsiębiorstwa lub wzmocnienia odporności na wypadek kolejnych kryzysów
w sektorze, w którym prowadzona jest działalność,
- szkoleniowego, obejmującego podnoszenie/zmianę kwalifikacji pracowników dzięki zapewnieniu szkoleń w zakresie nowych rozwiązań informatycznych, nowych technologii, analizy potrzeb klienta, zarządzania informacjami/danymi, a także zarządzania ryzykiem;
- doradczego w zakresie realizacji przedsięwzięcia MŚP;
Przedsięwzięcie MŚP musi spełniać łącznie poniższe warunki odnoszące się do terminu jego realizacji:
- realizacja przedsięwzięcia MŚP nie może zostać rozpoczęta przed dniem ani w dniu złożenia wniosku,
- założony we wniosku okres realizacji przedsięwzięcia MŚP nie może być dłuższy niż 12 kolejnych miesięcy, licząc od dnia rozpoczęcia realizacji przedsięwzięcia MŚP,
- okres realizacji przedsięwzięcia MŚP nie może wykraczać poza datę 31 stycznia 2026 r.
-
- Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych przedsięwzięcia MŚP wynosi 600 tys. zł
- Maksymalna kwota wsparcia na przedsięwzięcie MŚP wynosi 540 tys. zł
- Minimalna kwota wsparcia na przedsięwzięcie MŚP wynosi 50 tys. zł
- Maksymalna kwota wsparcia w ramach komponentu doradczego i szkoleniowego nie może przekroczyć łącznie 30% kwoty wnioskowanego wsparcia dla przedsięwzięcia MŚP.
- Minimalna kwota wsparcia w ramach komponentu inwestycyjnego wynosi 70% kwoty wnioskowanego wsparcia dla przedsięwzięcia MŚP.
- Wsparcie na realizację przedsięwzięcia MŚP jest udzielane w ramach pomocy de minimis.
- Wsparcie przedsięwzięcia MŚP jest udzielane w formie refundacji części poniesionych kosztów kwalifikowalnych przedsięwzięcia MŚP.
- Kosztem kwalifikowalnym są koszty, o których mowa w § 5 ust. 2 rozporządzenia MŚP:
- – poniesione przez Wnioskodawcę po dniu złożenia wniosku,
- – poniesione z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców oraz regulacji art. 6c ustawy o PARP,
- – bezpośrednio związane z przedsięwzięciem MŚP.
-
- Katalog kosztów kwalifikowalnych oraz zasady ich kwalifikowania określa „Przewodnik kwalifikowalności wydatków” stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu. JW może aktualizować „Przewodnik kwalifikowalności wydatków” na zasadach określonych
w § 11.
- Katalog kosztów kwalifikowalnych oraz zasady ich kwalifikowania określa „Przewodnik kwalifikowalności wydatków” stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu. JW może aktualizować „Przewodnik kwalifikowalności wydatków” na zasadach określonych
-
- 55.10.Z Hotele i podobne obiekty zakwaterowania
- 55.20.Z Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania
- 55.30.Z Pola kempingowe (włączając pola dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe
- 56.10.A Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne
- 56.10.B Ruchome placówki gastronomiczne
- 56.21.Z Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering)
- 56.29.Z Pozostała usługowa działalność gastronomiczna
- 56.30.Z Przygotowywanie i podawanie napojów
- 59.14.Z Działalność związana z projekcją filmów
- 77.21.Z Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego
- 77.34.Z Wynajem i dzierżawa środków transportu wodnego
- 77.35.Z Wynajem i dzierżawa środków transportu lotniczego
- 79.11.A Działalność agentów turystycznych
- 79.11.B Działalność pośredników turystycznych
- 79.12.Z Działalność organizatorów turystyki
- 79.90.A Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych
- 79.90.B Działalność w zakresie informacji turystycznej
- 79.90.C Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji
- 82.30.Z Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów
- 85.51.Z Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych
- 91.02.Z Działalność muzeów
- 91.03.Z. Działalność historycznych miejsc i budynków oraz podobnych atrakcji turystycznych
- 91.04.Z Działalność ogrodów botanicznych i zoologicznych oraz obszarów i obiektów ochrony przyrody
- 96.04.Z Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1) Administrator danych
Administratorem danych jest Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A. (dalej „TISE” lub „Administrator”). Z TISE można skontaktować się pod adresem jej siedziby:
ul. Okopowa 56, 01-042 Warszawa.
2) Inspektor Ochrony Danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD). Z IOD mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, adres e-mail iodo@tise.pl lub na adres siedziby Administratora z dopiskiem „IOD”.
3) Źródło pochodzenia danych osobowych oraz cel i podstawa prawna przetwarzania przez Administratora udostępnionych mu danych osobowych
TISE przetwarza Pana/Pani dane osobowe w związku z udostępnieniem ich przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, będącą Jednostką Wspierającą Plan Rozwojowy (JWJ). Państwa dane zostały udostępnione TISE w ramach inwestycji A 1.2.1. Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związana z dywersyfikacją działalności w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (planu rozwojowego) (dalej „Inwestycja”).
Informujemy, iż TISE przetwarza Pana/Pani dane osobowe celem rozpoznania złożonego przez Pana/Panią wniosku o objęcie przedsięwzięcia MŚP wsparciem. Jest to niezbędne do dokonania przez TISE oceny Pana/Pani sytuacji finansowanej, co mieści się w zadaniach TISE w ramach Inwestycji na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy TISE a JWJ. Tym samym podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani danych osobowych w tymże celu jest prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na wykonaniu zobowiązań umownych ciążących na TISE w związku z rolą i pełnionymi zadaniami w ramach Inwestycji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Wskazujemy, iż po rozpoznaniu złożonego przez Pana/Panią wniosku, TISE podejmie decyzję o objęciu przedsięwzięcia MŚP wsparciem albo o jej odmowie. Informujemy, iż w przypadku decyzji pozytywnej, udostępnione nam dane osobowe będą przez nas przetwarzanie w celu zawarcia oraz wykonania umowy o objęcie przedsięwzięcia MŚP wsparciem. Podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani danych osobowych w tymże celu będzie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
Informujemy, iż TISE może przetwarzać Pana/Pani dane osobowe za pośrednictwem systemu teleinformatycznego wykorzystywanego do obsługi złożonego wniosku, a w przypadku zawarcia umowy o objęcie przedsięwzięcia MŚP wsparciem – do wszelkich czynności zmierzających do jej zawarcia a także do jej dalszej obsługi.
W uzasadnionych sytuacjach TISE może przetwarzać Pana/Pani dane osobowe także w następujących celach:
- w przypadku braku wykonania zobowiązań wynikających z tytułu udzielonego wsparcia – w celu dochodzenia roszczeń związanych z jego udzieleniem, w tym podejmowania działań windykacyjnych na zasadach przewidzianych w zawartej umowie o objęcie przedsięwzięcia MŚP wsparciem oraz w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. Podstawą prawną przetwarzania tych danych osobowych w tej sytuacji będzie art. 6 ust 1 lit. f RODO, czyli przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora,
- w celu związanym z ewentualnym wykryciem nadużyć i zapobiegania im, co stanowi prawnie uzasadniony cel Administratora . Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest w tej sytuacji art. 6 ust 1 lit. f RODO,
- w celach związanych z wykonaniem ciążących na nas obowiązków prawnych, w tym archiwizacji dokumentacji na zasadach przewidzianych przepisami prawa oraz wiążących nas umów. Podstawą prawną przetwarzania tych danych są odpowiednio art. 6 ust 1 lit. c RODO oraz art. 6 ust. 1 lit f RODO.
4) Prawnie uzasadniony interes
Podstawą przetwarzania Pana/Pani danych osobowych w uzasadnionych sytuacjach może być prawnie uzasadniony interes. W związku z powyższym Pana/Pani dane osobowe mogą być w przyszłości przetwarzane przede wszystkim w następujących celach:
- dochodzenie swoich uzasadnionych roszczeń,
- wykrycie ewentualnych nadużyć i zapobieganie im.
5) Kategorie odnośnych danych osobowych
TISE będzie przetwarzać dane osobowe udostępnione nam przez JWJ w złożonym wniosku o objęcie przedsięwzięcia MŚP wsparciem, w tym przede wszystkim następujące informacje:
- Państwa dane identyfikacyjne i dane adresowe (imię i nazwisko, wskazane adresy we wniosku),
- Państwa dane kontaktowe (wskazane przez Państwa informacje, tj. adres do korespondencji, numer telefonu lub adres e-mail wskazany do kontaktu),
- ujawnione we wniosku informacje dotyczące projektu i przedsięwzięcia, które mogłyby zostać uznane za dane identyfikujące wnioskodawcę wniosku,
- ujawnione we wniosku dane finansowe pozwalające nam na weryfikacje Państwa sytuacji finansowej.
6) Okres przechowywania danych
TISE będzie przetwarzało dane osobowe przez następujące okresy:
- w zakresie udostępnionych danych osobowych przez JWJ – przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego nastąpiło udostępnienie danych osobowych, tj. przez okres pozwalający nam na rzetelną weryfikację Pana/Pani sytuacji finansowej (w zakresie danych udostępnionych TISE w związku ze złożonym przez Pana/Panią wnioskiem o objęcie przedsięwzięcia MŚP wsparciem),
- po zawarciu z Państwem umowy o objęcie przedsięwzięcia MŚP wsparciem:
- przez okres niezbędny do wykonania wszelkich zobowiązań umownych, a w przypadku niewykonania przez Państwa tych zobowiązań, także w okresie niezbędnym do dochodzenia przez nas wszelkich roszczeń z tytułu zawartej umowy,
- przez okres niezbędny do wykonania przez nas wszelkich zobowiązań wynikających z przepisów prawa (terminy określone w przepisach prawa).
7) Ujawnienie danych osobowych podmiotom, które wspierają nas w wykonaniu swoich zadań
Wskazujemy, iż̇ Pana/Pani dane osobowe możemy powierzyć́ podmiotom, z którymi współpracujemy w następujących obszarach:
1) świadczenie usług w obszarze infrastruktury IT, w tym także w odniesieniu do wykorzystywanego przez nas systemu teleinformatycznego celem obsługi kierowanych wniosków oraz zawieranych z Panem/Panią umów (za tego typu uznajemy w szczególności czynności związane z dostarczaniem administratorowi systemów IT, w których będą przetwarzane Pana/Pani dane osobowe lub usługi związane z obsługą środków technicznych występujących w siedzibie Administratora, takich jak dostęp do serwerów, na których zapisane są Pana/Pani dane osobowe w formie elektronicznej oraz obsługa komputerów klienckich, z których korzystają pracownicy obsługujący Pana/Pani wniosek o objęcie przedsięwzięcia MŚP wsparciem),
2) archiwizacja dokumentacji oraz realizacja usługi jej zniszczenia,
3) obsługa prawna mająca na celu wsparcie nas w ocenie ryzyka związanego z objęciem przedsięwzięcia MŚP wsparciem,
4) podmioty świadczące usługi windykacyjne (w sytuacji, gdy Pana/Pani dane osobowe miałaby być przez nas przetwarzane w związku ewentualnym wszczęciem procesu dochodzenia roszczeń),
5) podmioty świadczące usługi pocztowe/kurierskie.
8) Uprawnienia osób, których dane osobowe dotyczą
Na każdym etapie przetwarzania danych osobowych ma Pani/Pan prawo do:
- dostępu do swoich danych, w tym uzyskania informacji o zakresie przetwarzanych przez nas danych oraz uzyskania kopii tych danych,
- modyfikacji i poprawienia swoich danych, w tym, jeżeli nie będą zachodziły inne prawne przeciwskazania do ograniczenia ich zakresu przetwarzania,
- całkowitego usunięcia swoich danych („prawo do bycia zapomnianym”), jeżeli nie będą zachodziły inne przeciwskazania prawne,
- niepodlegania automatycznym decyzjom opartym na profilowaniu,
- wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzanych danych osobowych (w tym wycofania zgody),
- przeniesienia danych do innego administratora danych, jeśli dane przetwarzane są w związku z udzieloną zgodą lub zawartą umową,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niewłaściwe przetwarzanie danych.
Szczegółowe informacje na temat możliwości realizacji swoich praw znajdują się na stronie internetowej TISE www.tise.pl (zakładka: RODO).
9) Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym ich profilowaniu.
10) Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Pana/Pani dane osobowe nie będą̨ przekazywane poza obszar Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Przetwarzanie przez TISE Pana/Pani danych osobowych nie wynika z przepisów prawa, ale jest niezbędne do:
- oceny Pana/Pani wniosku o objęcie przedsięwzięcia MŚP wsparciem oraz
- do zawarcia z Panem/Panią umowy o objęcie przedsięwzięcia MŚP wsparciem.
Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez TISE znajdziecie Państwo w naszej ogólnej klauzuli informacyjnej RODO pod linkiem: www.tise.pl (zakładka RODO).
- KRYTERIA FORMALNE
- Odbiorcy programu
-
- Do kogo skierowany jest program, kto jest adresatem wsparcia?
-
- Program skierowany jest do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw działających w województwach: mazowieckim, podlaskim i warmińsko-mazurskim, które prowadziły i prowadzą działalność gospodarczą określoną odpowiednim kodem Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), potwierdzoną wpisem do właściwego rejestru w jednej z branż: hotelarstwo, gastronomia, turystyka, kultura.
Kody PKD
- Czy wystarczy, że kod PKD mamy wpisany w statucie stowarzyszenia?
Nie, kod PKD musi być wpisany w KRS, CEiDG podmiotu, wyjątek stanowią spółki cywilne dla których weryfikacja następuje na podstawie wpisu w REGON.
-
- Gdzie znajdę listę kodów PKD uprawniających do startu w Programie?
Lista znajduje się w dokumentach do pobrania lub w zakładce Lista Kodów PKD.
Prosimy zwrócić uwagę, że właściwy kod musi być na liście kodów PKD Państwa rejestru KRS lub CEiDG zarówno na dzień złożenia wniosku, jak również historycznie, tj. na 31.12.2024 lub najdalej 20.03.2024. Jeśli jest to działalność przeważająca – otrzymacie Państwo więcej punktów.
Alokacja
-
- Program, potocznie nazywany jest HORECA, a przecież mogą w nim wziąć udział także przedsiębiorstwa z branż turystycznej i kulturalnej. Czy kwota alokacji jest równo podzielona pomiędzy te trzy branże?
Nie kwota alokacji nie jest w żaden sposób podzielona na branże.
-
- Program jest realizowany w trzech województwach. Czy kwota alokacji jest równo podzielona pomiędzy te województwa?
Tak, w każdym z województw określona jest konkretna kwota wsparcia. Na projekty realizowane w woj. mazowieckim przeznaczono: 187 713 248 zł; woj. podlaskim 22 990 287 zł; woj. warmińsko-mazurskim – 38 031 806 zł.
Rejestry i wpisy do ewidencji
-
- Dokumenty potwierdzające obowiązek rejestracji/wpisu do ewidencji właściwej dla działalności organizacji – co musi się znaleźć w ramach wniosku?
W ramach wniosku należy opisać jakie obowiązki rejestracji / wpisu do ewidencji obowiązują Państwa w związku z prowadzoną działalnością i czy Państwo dopełnili obowiązku wpisania się do ww. rejestrów. Jeśli z jakiś względów do tej pory nie dokonali Państwo obowiązkowej rejestracji należy to uzupełnić przed złożeniem wniosku. Dokumenty potwierdzające posiadanie wpisu będą konieczne do załączenia do dokumentacji umowy.
Przykładowe kody PKD których dotyczy obowiązek rejestracyjny: 55.10.Z, 55.20.Z, 55.30.Z, 79.11.B, 79.12.Z.
Dokumenty, prawa i pozwolenia niezbędne do realizacji przedsięwzięcia.
-
- Jakie dokumenty związane z realizacją przedsięwzięcia są niezbędnie do uzyskania przed złożeniem wniosku?
Kwestia ta będzie zależna od zaplanowanego przedsięwzięcia. Poniżej przedstawiamy przykłady wymaganych dokumentów.
Uwaga: Należy uzasadnić brak konieczności posiadania dokumentacji, praw i pozwoleń – jeśli taki jest rezultat Państwa analizy zaplanowanego przedsięwzięcia. Prosimy podać podstawę prawną.
Przykłady dokumentów, praw i pozwoleń, które należy rozpatrzeć, a jeśli prawo wymaga ich posiadania, należy uzyskać przed złożeniem Wniosku:
- zatwierdzenie zmiany przeznaczenia obiektu budowlanego
- pozwolenie na budowę (nie wystarczy złożony wniosek, musi być prawomocne)
- zgłoszenie budowy (wystarczy złożenie wniosku)
- zgoda właściciela terenu na zajęcie pasa drogowego / chodnika / akwenu wodnego
- prawomocna zgoda konserwatora zabytków
- koncesja na sprzedaż alkoholu
- warunki przyłącza instalacji wydane przez zakład energetyczny
- zgłoszenie lub pozwolenie na budowę pompy ciepła, wolnostojących kolektorów słonecznych i urządzeń fotowoltaicznych o zainstalowanej mocy elektrycznej większej niż 150 kW
- uzgodnienie z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych zgodności projektu pompy ciepła, wolnostojących kolektorów słonecznych i urządzeń fotowoltaicznych o zainstalowanej mocy elektrycznej większej niż 6,5 kW
Prosimy pamiętać, że pozwolenia, zgody muszą być prawomocne / obowiązujące.
Planując nową działalność w danej lokalizacji prosimy o sprawdzenie jej zgodności z miejscowym planem zagospodarowania.
Spadek obrotów
-
- Moja firma odnotowała spadek obrotów na poziomie 19,99%. Czy mogę wziąć udział w Programie?
Nie. Jednym z podstawowych kryteriów branych pod uwagę przy ocenie wniosku jest sprawdzenie czy spadek obrotów rok – do-roku – wyniósł co najmniej 20%
-
- Czy wystarczy, że załączę PIT w celu udowodnienia spadku przychodów? Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą.
Tylko w przypadku przedsiębiorców rozliczających się ryczałtowo PIT-28 jest właściwym udokumentowaniem spadku przychodów, w pozostałych przypadkach konieczne jest załączenie Sprawozdania finansowego lub Książki Przychodów i Rozchodów z danymi za konkretny rok.
-
- Czy mam wyodrębnić przychody jakie uzyskałem/łam tylko w ramach działalności HoReCa, kultura i turystyka?
Nie, analizę spadku przychodów wykonuje się na podstawie przychodów ze sprzedaży z całości działalności, nie tylko w ramach HoReCa. Uwaga: nie uwzględniamy przychodów operacyjnych, finansowy czy innych, wyłącznie przychody ze sprzedaży.
Lokalizacja przedsięwzięcia
-
- Do grudnia 2023 prowadziłem stadninę koni w woj. podkarpackim. W styczniu przeniosłem siedzibę firmy Olsztyna. Kupiłem tu także pensjonat, w który chciałbym zainwestować. Czy jeśli chodzi o kwestie geograficzne mogę złożyć wniosek w TISE?
Tak. Firma chcąca skorzystać z Programu za pośrednictwem TISE SA musi, na dzień składania wniosku , być zarejestrowana w jednym z trzech województw: mazowieckim, podlaskim lub warmińsko-mazurskim. Przedsięwzięcie planowane do sfinansowania z dotacji musi być realizowane właśnie na terenie jednego z powyższych województw.
-
- Czy wystarczy umowa najmu lokalu na terenie województwa, gdzie chcę realizować przedsięwzięcie?
Niestety nie, musicie Państwo posiadać wpisany w rejestr oddział (dla podmiotów zarejestrowanych w KRS), albo miejsce prowadzenia działalności zgłoszone w ramach rejestracji CEiDG. Adres doręczeń nie będzie wystarczający.
KRYTERIA MERYTORYCZNE
Przedsięwzięcie MŚP – co to dokładnie oznacza?
-
- Jaki może być cel przedsięwzięcia objętego wsparciem?
Celem przedsięwzięcia jest rozszerzenie lub dywersyfikacja działalności MŚP prowadzonej w sektorach: hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. W ramach przedsięwzięcia konieczne jest uruchomienie produkcji nowego produktu lub świadczenia nowej usługi.
-
- Czy jeśli mamy catering kuchni polskiej to uruchomienie cateringu kuchni włoskiej będzie uruchomieniem nowej usługi?
Nie, jest to wciąż ta sama usługa cateringu, zmiana menu nie stanowi uruchomienia nowej usługi.
Prosimy pamiętać, aby dokładnie opisać aktualną działalności, tak aby dla oceniającego jednoznaczne były różnice miedzy dotychczasowymi usługami / produktami a nowymi. Warto wskazać te różnice, zwłaszcza w przypadkach kiedy nowa usługa będzie realizowana w ramach kodu PKD, w ramach którego mamy już inne usługi.
-
- Prowadzimy wypożyczalnię sprzętu sportowo-rekreacyjnego. Czy jeśli zaplanujemy zakup nowego sprzętu, innego rodzaju, jakiego dotychczas nie posiadaliśmy to będzie to nowa usługa?
Niestety nie, w obu przypadkach jest to ta sama usługa wypożyczania sprzętu sportowego i rekreacyjnego, nie będziemy mieli do czynienia z nową usługą. Nowy sprzęt
-
- Prowadzę restaurację i specjalizuję się w pierogach. Czy mogę uruchomić fabrykę pierogów?
Niestety nie, produkcja spożywcza to kod PKD wykraczający poza listę kodów programu HoReCa, kultura i turystyka.
Komponent inwestycyjny
-
- Czy mogę sfinansować koszty reklamy?
Niestety nie, kwalifikowalne są tylko środki trwałe, wartości niematerialne i prawne. Koszt reklamy to bieżący koszt działalności.
-
- Jakie środki trwałe można sfinansować?
Tu znajdą Państwo szczegółową odpowiedź PARP: https://kpo.parp.gov.pl/component/grants/news/kwalifikowalnosc-amortyzacji-srodkow-trwalych-oraz-wartosci-niematerialnych-i-prawnych-w-inwestycji-a-1-2-1-kpo-horeca-dla-msp
Zachęcamy również do lektury Podręcznika kwalifikowalności kosztów w części dotyczącej środków trwałych.
-
- W jaki sposób mogę ustalić, czy środek transportu, którego koszt amortyzacji chcę uwzględnić we wniosku spełnia kryteria bezemisyjności?
Tu znajdą Państwo listę takich środków transportu spełniających kryteria: https://kpo.parp.gov.pl/component/grants/news/w-zwiazku-z-pytaniami-dotyczacymi-kwalifikowania-bezemisyjnych-srodkow-transportu-przedstawiamy-nastepujace-wyjasnienie
Oszacowanie kosztów.
-
- Jak powinno wyglądać prawidłowe oszacowanie cen?
Informacje znajdziecie Państwo w „Instrukcji wypełniania wniosku” w części „Metoda szacowania” na stronie 28.
„Opisz dla każdego wydatku z osobna sposób, w jaki je oszacowałeś oraz wskaż z nazwy źródła danych, na podstawie których określiłeś kwoty poszczególnych wydatków.
Dla środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, robót i usług wskaż:
✓ do ilu potencjalnych dostawców wysłałeś zapytanie ofertowe (oraz podaj ich nazwy),
✓ od ilu otrzymałeś odpowiedź (oraz podaj ich nazwy) oraz jakie zaproponowali kwoty,
✓ jaki koszt został ujęty we wniosku (najwyższy z otrzymanych odpowiedzi, najniższy, średni, inny wskaż na jakiej podstawie go wyliczono). W przypadku ogólnodostępnych cenników wskaż źródło.”
Oto kilka dodatkowych wskazówek:
Aby możliwe było oszacowanie kosztu, Wnioskodawca musi wykonać działania zmierzające do porównania cen. Porównanie jest możliwe jeśli Wnioskodawca wystosuje co najmniej 2 zapytania, pozyska cenniki ze stron www min. 2 dostawców etc. Zaprzestanie rozeznania na ustaleniu jednej oferty nie jest prawidłowe.
Jeśli usługa/produkt są oferowane tylko przez jednego dostawcę, należy taką informację zawrzeć we wniosku. Należy jednak zweryfikować, czy cechy produktu / usługi nie zostały zdefiniowane zawężająco, tj. wskazano cechę, która nie jest kluczowa dla funkcjonalności produktu / usługi, a która wyklucza innych oferentów – takie działanie jest zabronione.
W przypadku korzystania z linków do ogólnie dostępnych ofert, z uwagi na fakt, że w dniu kiedy wniosek oceniają eksperci linki te mogą już nie działać, informacje co to były za oferty (nazwy firm), jakie kwoty ustalono, należy wpisać oszacowaniu. Zrzuty ekranu z ofert online należy zachować do późniejszej kontroli, podobnie jak oferty otrzymane na zapytanie.
Wskazując linki do ogólnie dostępnych ofert należy zweryfikować, czy jest to informacja jednoznaczna: jeśli cennik zawiera oferty wariantowe do wyboru lub składowe ceny opisane są jako „do uzgodnienia z klientem” nie jest możliwe jednoznaczne stwierdzenie jaka jest proponowana cena za produkt czy usługę.
-
-
Obejrzyj zapis ze spotkania z dnia 19 sierpnia i prezentację
-
-
- obejrzyj zapis ze spotkania z dnia 13 sierpnia i prezentację
- obejrzyj zapis ze spotkania z dnia 10 lipca 2024 i prezentację
- obejrzyj zapis spotkania z dnia 17 kwietnia i pobierz prezentację
- Zapis spotkania informacyjnego z dnia 22 kwietnia pobierz prezentację
- Zapis spotkania informacyjnego z dnia 25 kwietnia obejrzyj prezentację
- Zapis ze spotkania z dnia 13 maja 2024 obejrzyj prezentację